
Direktno sa stola Bartola Brusića
Kostrena | Negdje blizu mora, kamena, krša i maslina
Znate li koji je jedna od najjačih kognitivnih pristranosti?
Suosjećajnost.
Sposobnost da se prepoznate / suosjećate s nekim je zaista snažan osjećaj.
To je razlog zašto su priče od 0 do uspjeha jako popularne jer se ljudi lako prepoznaju u situacijama kada je život težak.
Upravo zato ljudi vole gledati filmove jer se s ljubavnim, prijateljskim, neprijateljskim i životnim pričama lako povezati.
Priče su najsnažniji oblik prijenosa informacija.
Tako je oduvijek bilo i vjerujte nam.
Tako će i ostati.
Storytelling = Brand
Ljudi danas još uvijek misle da kupuju iPhone od Steve Jobsa, a Teslu od Elona Muska.

Zašto je to tako?
Ljudi ne kupuju od tvrtki.
Ljudi kupuju od drugih ljudi, a pogotovo ako te druge ljude vole ili imaju afinitet prema njima.
Zato Nike stalno ima vrhunske sportaše u reklamama – svi želimo biti poput njih.
Ja bih isto htio biti Messi sa 7 zlatnih lopti.
Dakle, jedna slagalica storytellinga kod jakih brandove su snažne ličnosti koje ljudi poštuju i vole.
Drugi dio slagalice
Ljudi vole kada imaju osjećaj da majstor koji im dolazi adaptirati kupaonicu, doktor koji im radi nove zube, učitelj koji ih nešto pokušava naučiti… stvarno to rade zato jer se brinu.
Ti ljudi su stručnjaci (kognitivna pristranost autoriteta) i zamislite kakav efekt ostavite na čovjeka kada pokažete da se brinete za njega.
Kada je netko zaista stručnjak, sigurno imate odličnu priču iza sebe kako ste:
- Žrtvovali svoje vrijeme da postanete autoritet u svome području
- Imali brdo stresova, nesreća, stvari koje su krenule nizbrdo da dođete do mjesta gdje ste danas
- Puno anegdota, smiješnih situacija, urnebesnih priča koje ste doživjeli
Vidite gdje ovo ide?
Ne mogu SVI biti snažne ličnosti.
Ali Vi i mnogi drugi poduzetnici koji imaju snažnu priču iza sebe…
Svakako mogu imati zavidan storytelling.
Kada spojite prvi i drugi dio slagalice dobijete:
Poznavanje priče (kognitivna pristranost suosjećajnosti)
+ Stručnost osobe (kognitivna pristranost autoriteta)
+ Poznavanje da se osoba brine (kognitivna pristranost sviđanja)
= Odličan Storytelling
Kako ispričati svoju priču?
Kroz SMS i email marketing smo razvili strategiju koja na iskren i razgovoran način priča o Vama.
Ovo je bitan dio marketing jer ne želite da Vas ljudi gledaju samo kao firmu.
Mislite da lokalna zajednica u gradu od 50,000 ljudi nema percepciju tko je “stručnjak” za koji posao.
Naravno da ima.
Plemena od 150 ljudi su to imali – danas je ista stvar.
Storytelling je bitan i sa financijske strane priče.
Ako sutra dignete cijene ili nešto promijenite u poslovanju…
Velike su šanse da će Vas kupci napustiti.
Ali kada Vas kupci gledaju kao čovjeka kojeg vole, zna da se brinete o njima i imate autoritet stručnosti…
Bit će s Vama do kraja.
Kao onaj film Bad Boys
We ride together, we die together – Bad boys for life
Tako da… dajte nam da ispričamo par riječi o Vama 🙂

